S rostoucím počtem asistenčních systémů pro řidiče ve vozidlech roste i míra bezpečnosti provozu na silnicích, ale zvyšuje se také jízdní míra pohodlnosti. Dnes se rozšíření kamerových a radarových systémů neomezuje pouze na segment vozů vyšších tříd, stále častěji je najdete i v automobilech střední a kompaktní třídy. Autoservisy tak stojí před jasnou výzvou – jak odborně kontrolovat a kalibrovat tyto systémy? U nás, jsme na tuto výzvu připraveni, a to díky nástroji CSC od německé společnosti Hella Gutmann Solutions. Ještě jste o něm neslyšeli? Jeho hlavními vlastnostmi je:
Pokud jste odpověděli ano, je pravděpodobné, že nemáte správně seřízenou geometrii kol.
Problémy s geometrií většinou způsobí opotřebení dílů řízení a zavěšení kol. Mohou být také výsledkem nárazu na výmol, obrubník či při změně světlé výšky vozidla.
Jak často provádět kontrolu a seřízení geometrie?
Správně seřízená geometrie kol Vám šetří peníze, přináší radost z jízdy a zaručí tak Vaši celkovou spokojenost.
V našem autocentru provádíme vibrační test tlumičů a testování brzd na válcové zkušebně. Naše měření je přesné, jelikož používáme profesionální a kalibrované zařízení, což nám zajistí precizní výsledek testu během několika minut. Je samozřejmostí, že protokol o tomto měření od nás jako zákazník obdržíte.
Asi není potřeba zdůrazňovat, že špatná funkce brzd a tlumičů ovlivňuje chování vozidla na vozovce, což by mohlo vést až k dopravní nehodě.1 Navíc, správná funkce tlumičů má velký vliv také na jízdní komfort. Příznaky špatné funkce tlumičů a brzd nemusejí být vždy zřejmé, a tak tou nejlepší volbou pro Váš vůz je zajištění profesionálního otestování a měření. A kde jinde, nežli u nás?
Doporučujeme pravidelnou kontrolu tlumičů a brzd každých 60.000 - 80.000 km
Pravidelným servisem zajistíte Vašemu vozidlu bezporuchovost.
S pneumatikami je to jako se ženami. Věříme jim, ale sem tam je dobré je zkontrolovat… Na co si (u těch pneumatik) dát pozor?
I když někteří výrobci pneumatik neudávají časovou výdrž svých produktů, je doporučeno vyměnit všechny pneumatiky vč. rezervy starší 10 let. Pozor! U zimních pneumatik je interval podstatně kratší - 5 let. Životnost pneumatiky je samozřejmě ovlivněna z velké části svým majitelem a jeho stylem jízdy (jsi dravec nebo výletník?), ale i skladováním pneumatik a celkovým stavem náprav vozidla.
Většina řidičů řeší tento problém obvykle dvakrát do roka, a to při přezouvání. Minimální hloubka dezénu letních pneumatik je 1,6 mm, u zimních pneumatik jsou to 4 mm. Pravidelná kontrola stavu je nutností, protože opotřebená pneumatika je vystavena riziku defektu a aquaplaningu. Navíc se výrazně zhoršují její vlastnosti brždění a přilnavosti k vozovce.
Tlak ztrácí průběžně všechny pneumatiky, přičemž průměrná rychlost se pohybuje okolo 1PSI za měsíc. V případě podhuštění, ke kterému dochází častěji, se středová část pneumatiky prohýbá a její dezén nefunguje tak, jak byl navržen. Zvyšuje se tím spotřeba a vozidlo na silnici není stabilní - tzv. plave. V opačném případě, dojde-li k přehuštění, se kontaktní plocha zmenšuje, což vede k rychlejší ztrátě stability a trakce. Vozidlo se stává tužším a jízda méně komfortní.
Aby Kačenka nešla celou dobu v bačkůrkách. Povinnost užívání zimních pneumatik je stanovena v termínu od 1. listopadu do 31. března, pokud:
Vzhledem ke směsi, ze které je zimní pneumatika vyrobena, je vhodné její použití při poklesu venkovní teploty pod 7 °C a to z důvodu přilnavosti. Při přezouvání je však důležité pamatovat i na vyvážení kol. Nevyvážená kola poškozují Váš podvozek vibracemi, které ničí ložiska, tlumiče, čepy a další součástky. Řada řidičů má doma dvě sady kol, jednu na léto a jednu na zimu. A i když je každý druhý zvládne vyměnit svépomocí, doporučujeme navštívit pneuservis nejméně jednou ročně právě kvůli vyvážení.
V našem centru jsme schopni provádět celkový servis klimatizací a zároveň i test klimatizačního okruhu, abychom předešli závadám. Celé plnění klimatizace, nebo jen její částečné doplnění, provádíme na plně automatickém přístroji, který obsahuje širokou databázi vozidel – zvládneme to tedy na jedničku i s tím vaším.2
Údržba klimatizace by se měla provádět dle doporučení výrobců každý rok, zejména před letním obdobím, současně s provedením její dezinfekce. Dezinfekcí klimatizace nazýváme proces, kdy je celá soustava vč. interiéru vozidla zbavena škodlivých mikroorganizmů, plísní a zápachu. A je to znát…
Od roku 1988 je společnost PRO-TEC Deutschland GmbH světovým výrobcem petrochemických výrobků pro údržbu a opravu motorových vozidel. Jejich sortiment byl řadu let zkoušen, testován a kontinuálně vyvíjen, aby zaručil optimální schopnost výkonu všech benzínových a dieselových motorů. Používáním těchto výrobků se odstraňuje znečištění, zpryskyřičnatění dané provozem v celém olejovém a mazacím okruhu i v palivovém a chladicím systému. Díky tomu je optimalizován spalovací proces a výkon motoru plně využit.
Vývoj a výroba jejich produktů jsou realizovány ne nejvyšší úrovni jakosti, jsou certifikovány podle odpovídajících norem a přizpůsobují se neustále komplexnější technologii vozidel. PRO-TEC zásobuje své spokojené zákazníky po celém světě ve více než 100 zemích a díky dlouholetým zkušenostem ze spolupráce s automobilovým průmyslem je jejich sortiment celosvětově považován za unikátní a doporučován řadou autorizovaných servisů.
Engine Flush – Přípravek pro vnitřní čištění motorů
Oil Booster – Přípravek pro zlepšení výkonu
Diesel Systém Cleaner – Čistič pro dieselové systémy
Fuel Line Cleaner – Čistič pro palivové systémy benzinových motorů